Julisteet
Julisteissa minua viehättää typografian, sanojen ja kuvien keskinäinen vuorovaikutus ja monimerkityksellisyys. Julisteilla haluan herättää tunteita ja houkutella katsojaa kohti uusia näkökulmia ja oivalluksia. Pidän vahvoista väreistä.
Pinot Grigio & GT 2021
Suunnittelin vapaavalintaiselle fontille julisteen. Suunnittelun lähtökohtana oli julisteeseen halutut tiedot eli fontin nimi, suunnittelija, suunnitteluvuosi ja lause: Typografia on taidetta. Tavoitteena oli 3D-ilmaisu, typografia, väriharmonia ja visuaalinen vetovoima.
Ihastuin fontin vaihtelevuuteen ja leikkisyyteen.
Licence to Listen BS 2021
Suunnittelin ei-todelliselle biokomposiittimateriaalista valmistetulle kaiuttimelle mielikuvituksellisen mainosjulisteen. Ideoin kaiuttimelle myös nimen pilke silmäkulmassa (BS = Bull Shit). Kohderyhmänä olivat hyvää äänentoistoa arvostavat kuluttajat.
Ideointiharjoituksessa keskityin ideointiin, minkä vuoksi ulkoasua ei ole täysin viimeistelty.
Fonttijuliste 2022
Suunnittelin kirjainmuotoilukurssilla oman kirjaintyypin. Suunnittelun lähtökohtana oli oma käsiala, tasateräkalligrafia.
Suunnittelin kaikki pienet kirjaimet (gemenat) a-ö ja esittelin sen fonttijulisteessa. Apufonttina käytin julisteen isoissa kirjaimessa (versaaleissa) ja numeroissa Tzimmes-fonttia ja sen semibold-leikkausta.
Julistesarja
Pysähdy ja tekstaa 2021, juliste 1/4
Suunnittelin ei-todelliselle Liikenneturvalle mielikuvituksellisen ulkomainosjulisteen. Julisteen aihe oli liikennekasvatukseen liittyvä, puhelimella tekstaaminen liikenteessä.
Ideointiharjoituksessa keskityin ideointiin, minkä vuoksi ulkoasua ei ole täysin viimeistelty. Teksteissä huomioin ihmisen alitajunnan kautta vaikuttavan toiminnanohjauksen eli miten toimintaohjeet annetaan. Pohdin huolellisesti lauseiden muotoilun ja järjestyksen, jotta se tukee ihmisen aktiivista toimintaa haluttuun suuntaan.
Digitaalinen juliste
Julisteet voi ”herättää henkiin” ja näyttää näin katsojalle yhden näkökulman monista tulkintavaihtoehdoista. Digitaalinen juliste ohjaa parhaimmillaan ihmisen alitajunnan kautta toiminnanohjausta ja muuttaa toimintaa haluttuun suuntaan.
Käytä kypärää 2021
Suunnittelin mielikuvituksellisen digitaalisen mainoksen metro- ja raitiovaunuihin ei-todelliselle Liikenneturvalle. Kohderyhmänä olivat aikuiset ja tavoite oli pyöräilykypärän käytön lisääminen.
Pääkallokuva:
unsplash.com, Iina White.
”Knock the T off the CAN´T!”
– Samuel Johnson
